Odpověď na žádost o informace doručenou dne 16.09.2022

9. 11. 2022 Autor: Vladimír Kučera

informace o kontrole krajského úřadu provedené na odboru správních činností a živnostenský úřad Městského úřadu Rychnov nad Kněžnou

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 16.09.2022
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-83/MJP/2022

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: majetkoprávní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 03.10.2022

Počet listů: 5
Počet příloh: 8 / listů: elektronicky
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 16.09.2022

Vážený pane,

dne 16.09.2022 obdržel prostřednictvím datové schránky Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt), Vaše podání adresované Ing. Miroslavu Vrbovi, MPA, řediteli krajského úřadu, v jehož závěru byla uvedena též Vaše žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace včetně chyb):

„1. Zašlete kdy váš úřad provedl pravidelnou kontrolu správního orgánu 1 stupně na městském úřadu Rychnov nad Kněžnou Odbor správních činností a živnostenský úřad.

2. Zašlete jmenný seznam osob, které prováděli kontrolu na městském úřadu v Rychnově nad Kněžnou správního orgánu 1 stupně.

3. Zašlete kompletní znění výsledné správy, jak dopadla kontrola správního orgánu 1 stupně na městském úřadu Rychnov nad Kněžnou Odbor správních činností a živnostenský úřad.“

V souladu s vnitřním předpisem, Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ, článkem 2 odst. 1, předal ředitel Vaši žádost o informace k vyřízení krajskému úřadu, odboru majetkoprávnímu.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-83/MJP/2022, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

Krajský úřad Královéhradeckého kraje provádí pravidelné kontroly výkonu přenesené působnosti obcí u obcí s rozšířenou působností (dále také ORP) a obcí s pověřeným úřadem v rámci Královéhradeckého kraje v tříletém kontrolním období (v tomto období jsou u jednotlivých uvedených obcí v rámci konkrétního časového úseku provedeny kontroly na všech úsecích výkonu státní správy. Tento tříletý plán kontrol je též zveřejňován na webových stránkách Královéhradeckého kraje, kde jsou následně zveřejňovány pololetní schválené plány kontrol výkonu přenesené působnosti obcí, kde jsou již uvedeny velmi podrobně předměty a termíny kontrol a pod uvedeným odkazem naleznete též informace o provedených kontrolách Kontroly | Královéhradecký kraj (kr-kralovehradecky.cz). Organizačně tyto kontroly zajišťuje (včetně předkládání plánů a Informačních zpráv) odbor majetkoprávní, oddělení stížností a dozoru obcí krajského úřadu.

Po vysvětlení organizace plánování kontrol a jejich následné realizace přistupujeme níže k odpovědím na Vaše konkrétní požadavky ke kontrolám u ORP Rychnov nad Kněžnou, odboru správních činností a živnostenský úřad.

V kontrolním období let 2020-2022 byla u ORP Rychnov nad Kněžnou realizována kontrola v termínu 14.-24.09.2021 na všech úsecích výkonu státní správy.

Odboru správních činností a živnostenský úřad - odbor v sobě zahrnuje oddělení správních agend, úsek přestupků, oddělení obecní živnostenský úřad, oddělení dopravně správních agend, odkaz Odbor správních činností a živnostenský úřad: Rychnov nad Kněžnou (rychnov-city.cz), se týkaly kontroly krajského úřadu na níže uvedených úsecích výkonu přenesené působnosti – uveden předmět kontroly, jmenný seznam kontrolních pracovníků a termín kontroly na místě:

Mgr. Miloslava Černá – vedoucí kontrolní skupiny, odbor správní a krajský živnostenský úřad krajského úřadu, oddělení vnitřní správy, členky kontrolní skupiny: Bc. Simona Rybová, Bc. Dagmar Burešová, Mgr. Petra Novotná.

Úsek matrik–dodržování zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, směrnice Ministerstva vnitra ze dne 02.06.2005 č. j. VS-95/60/2-2005 k jednotnému postupu matričních úřadů při souběžném vedení matričních knih pomocí výpočetní techniky, směrnice Ministerstva vnitra ze dne 19.12.2014 č. j. MV-151468/VS-2014 k jednotnému vedení evidence tiskopisů na úseku matrik a státního občanství, nařízení vlády č. 594/2006 Sb., o přepisu znaků do podoby, ve které se zobrazují v informačních systémech veřejné správy, ve znění nařízení vlády č. 100/2007 Sb., zákona č. 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky č. 300/2006 Sb., kterou se provádí zákon č. 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství a o změně některých souvisejících zákonů, a kterou se mění vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky č. 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů, směrnice Ministerstva vnitra ze dne 21.06.2006 č. j. VS-28/60/2-2006 k jednotnému postupu při ověřování způsobilosti úředníka k provádění ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 36/1967 Sb., o znalcích a tlumočnících, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 254/2019 Sb., o znalcích, znaleckých kancelářích a znaleckých ústavech, zákona č. 354/2019 Sb., o soudních tlumočnících a soudních překladatelích, ve znění zákona č. 166/2020 Sb., zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů, mezinárodních smluv a práva Evropské unie souvisejících s agendou matrik.

Termín: 14.09.2021, kontrolované období: od 01.01.2020 do 31.08.2021.

Daria Nosková – vedoucí kontrolní skupiny, odbor správní a krajský živnostenský úřad krajského úřadu, oddělení vnitřní správy, členka kontrolní skupiny Bc. Hana Lechmannová:

Úsek evidence obyvatel, občanských průkazů, cestovních dokladů, editace údajů v RÚIAN (registru ulic a volebních okrsků)–kontrola dle zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky č. 400/2011 Sb., kterou se provádí zákon o občanských průkazech a cestovních  dokladech,  zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, vyhlášky č. 296/2004 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel, zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, kontrola údajů registru územní identifikace, adres a nemovitostí v souladu se zákonem č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů – registr ulic a volební okrsky.

Termín: 14.09.2021, kontrolované období: od 01.01.2021 do data kontroly (14.09.2021).

Bc. Veronika Hovorková – vedoucí kontrolní skupiny, odbor dopravy a silničního hospodářství, oddělení dopravy, členka kontrolní skupiny Iva Bažantová.

Úsek silniční motorové dopravy – kontrola výkonu přenesené působnosti v oblasti taxislužby, který podléhá ustanovením § 21 a § 21a až § 21e zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v návaznosti na ustanovení § 11 až § 15 vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě v platném znění.

Termín: 16.09.2021, kontrolované období: od 01.01.2020 do 30.06.2021.

Bc. Vítězslav Veselý – vedoucí kontrolní skupiny, odbor dopravy a silničního hospodářství, oddělení dopravní obslužnosti, člen kontrolní skupiny Petr Polák:

Úsek dopravní obslužnosti – kontrola výkonu přenesené působnosti v oblasti městské autobusové dopravy, který podléhá ustanovením § 11 až § 15, § 34 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v návaznosti na vyhlášku č. 122/2014 Sb., o jízdních řádech veřejné linkové dopravy, kterou se provádí zákona o silniční dopravě v platném znění.

Termín: 15.09.2021, kontrolované období: od 01.12.2019 do 31.05.2021.

Bc. Irena Hrubá – vedoucí kontrolní skupiny, odbor správní a krajský živnostenský úřad, oddělení vnitřní správy,členové kontrolní skupiny: Mgr. Aleš Komárek, Mgr. Štěpánka Blažková.

Úsek přestupkůproti pořádku ve státní správě a v územní samosprávě, veřejnému pořádku, občanskému soužití a majetku a na projednávání a rozhodování přestupků podle zákona o zbraních – zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, ve znění zákona č. 178/2018 Sb., zákon č. 119/2002 Sb., o střelných zbraních a střelivu (zákon o zbraních), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 520/2005 Sb., o rozsahu hotových výdajů a ušlého výdělku, které správní orgán hradí jiným osobám, a o výši paušální částky nákladů řízení, ve znění vyhlášky č. 112/2017 Sb., zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávních celků a o změně některých zákonů o úřednících, ve znění pozdějších předpisů.

Termín: distanční kontrola (kontrola v sídle krajského úřadu), kontrolované období: od 01.01.2020 do 31.08.2021.

Ing. Miloš Zadrobílek – vedoucí kontrolní skupiny, odbor správní a krajský živnostenský úřad, oddělení krajský živnostenský úřad, členové kontrolní skupiny:Mgr. Jiří Schejbal, Zdeněk Frech, Ing. Blanka Šromová.

Výkon státní správy na úseku živnostenského podnikání – kontrola dodržování zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 250/2016 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, počet podnětů podle ustanovení § 42 správního řádu, počet stížností podle ustanovení § 175 správního řádu.

Termín: 15.09.2021, kontrolované období: od 01.07.2018 do 30.06.2021.

Jiří Šafránek – vedoucí kontrolní skupiny, odbor dopravy a silničního hospodářství, oddělení dopravy,členové kontrolní skupiny: Ing. Miloslav Báča, Mgr. Renata Černá, Mgr. Darina Vanická.

Dopravně správní agendy – rozhodování dle ustanovení § 29 - § 33, § 34 - § 35 a § 73 - § 74 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vedení registru řidičů dle ust. § 119, bodové hodnocení § 123a) - § 123e), zdravotní způsobilost § 84 - § 89a), § 93 - § 102 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, provozování autoškol dle zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů; agenda SME (stanice měření emisí) podle zákona č. 56/2001Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcího předpisu, vyhlášky č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění pozdějších předpisů.

Přestupkové řízení v dopravě – přestupky dle zákona č. 361/2000 Sb., kontrola záznamu bodů do karty řidičů, SOD (státní odborný dozor) dle zákona č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě, v platném znění.

Termín: 16.09.2021, kontrolované období: od 01.01.2020 do 30.06.2021.

Dále byla v roce 2022 u ORP Rychnov nad Kněžnou, odboru správních činností a živnostenský úřad realizována dne 29.03.2022 kontrola na úseku matrik, předmět prováděné kontroly již byl uveden výše (strana 2 tohoto sdělení), vedoucí kontrolní skupiny Mgr. Miloslava Černá, členky: Mgr. Petra Novotná, Bc. Dagmar Burešová, Bc. Simona Rybová.

Výsledkem kontroly je vždy protokol o kontrole, který obsahuje skutečnosti vztahující se k vykonané kontrole.

V příloze k tomuto sdělení Vám tedy zasíláme skeny všech protokolůo kontrolách výkonu přenesené působnosti podrobně popsaných výše, které byly realizovány u odboru správních činností a živnostenský úřad Městského úřadu Rychnov nad Kněžnou, celkem 8 protokolů.

Vzhledem k tomu, že kontrolní protokoly obsahují též osobní údaje osob, jejichž spisy byly kontrolovány, a protože krajský úřad nemá souhlasy těchto osob s poskytnutím jejich osobních údajů, vydal rozhodnutí o částečném odmítnutí Vaší žádosti v rozsahu ochrany osobních údajů osob uvedených v příslušných protokolech. Přímo v textu protokolů byly osobní údaje anonymizovány zabělením.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení