22. 1. 2018
Autor: Petra Hnátová
Dne 27. 4. 2017 proběhlo v budově Přírodovědecké fakulty Univerzity Hradec Králové První setkání na téma matematická gramotnost a polytechnické vzdělávání (M, Fy, Ch, Bi) v rámci projektu Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji.
Na úvod garant oblasti Podpora polytechnického vzdělávání definoval, jaké oblasti zahrnuje polytechnické vzdělávání a odborný asistent UHK uvedl možnosti spolupráce středních škol s univerzitou. Následně se účastníci podle svého zaměření rozdělili do skupin, proběhly souběžně přednáška spojená s ukázkou experimentů ve fyzice a možnosti bezpečných experimentů v chemii. Formou přednášky a následné diskuze bylo představeno používání ICT ve výuce matematiky. Program byl zakončen v laboratoři biologie, kde si účastníci vyzkoušeli zajímavá laboratorní cvičení.
V rámci semináře získali účastníci inspiraci na nenáročné zapojení pokusů do výuky, využití ICT nejen v matematice a zařazení například didaktických her nebo videí z youtube do výuky polytechnických předmětů. Přednášející také předvedli praktickou ukázku, jak je možné propojit výuku polytechnických předmětů s rozvojem gramotností žáků. Účastníci (učitelé středních škol Královéhradeckého kraje) měli také možnost prohlédnout si laboratoře.