Ředitel 2012 - projekt úspěšně pokračuje...

31. 5. 2010 Autor: Mgr. Tomáš Záviský

Další informace a zkušenosti s projektem Ředitel 2012.

Královéhradecký kraj získal na vzdělávání řídích pracovníků ve školství finanční podporu z evropského operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ve výši 7.719.879 korun. Partnerem projektu s názvem „Rozvoj kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení Královéhradeckého kraje – Model profesního vzdělávání“ je Školské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Královéhradeckého kraje.

Projekt, jehož hlavním cílem je zajistit vzdělávání řídících pracovníků škol i školských zařízení a zdokonalit jejich manažerské schopnosti, vznikl na základě námětů a podnětů ředitelů škol a školských zařízení. Vzdělávání je rozděleno do osmi vzdělávacích modulů, jejichž součástí je nejen teorie, ale především praktický výcvik a stáže na pracovištích formou „stínování“ či zahraniční stáž. Výstupem projektu, který začal v srpnu loňského roku a potrvá tři roky, budou získané klíčové kompetence z široké oblasti komplexní manažerské problematiky v oblasti školství.

„Na začátku školního roku jsem se přihlásila do několika modulů projektu Ředitel 2012“: říká Mgr. Irena Hrobská, ředitelka ZŠ a MŠ Dolany. “Jedním z modulů byl Coaching I“.

„Když jsem se na koučing hlásila, bylo to víceméně ze zvědavosti. Poznat, co to je, co mi to dá, jestli mi koučing pomůže v mé ředitelské funkci. Kurz vedl fundovaný lektor. Dozvěděla jsem se, co je formální, neformální koučing, jeho základní přístupy, postoje, nástroje, hranice, problémy. V závěru kurzu jsme měli možnost si prakticky nacvičit základní koučovací dovednosti – tedy sebereflexi, práci s emocemi, umění naslouchat, svolení, situování, dotazování, vyjasňování. Kurz byl pestrý, nebyl nudný, nebyl formální, lektor nás stále udržoval v aktivitě, svůj výstup prokládal zajímavostmi ze života důležitých osobností koučingu, citáty… Pracovali jsme od rána do večera a vlastně jsme na sobě ani nepociťovali únavu. Co se týče koncepce celého projektu – je velkorysá; myslím, že nebýt evropských peněz, asi by na uskutečnění tak velkého projektu nebyla šance“.

PhDr. Bc. Jiří Nosek, radní pro oblast školství a kultury Královéhradeckého kraje dodává:

„Dosud proběhly dva výjezdní moduly Coaching I a Coaching II. Letos v březnu bylo zahájeno proškolení účastníků v oblasti Práva v praxi školského managementu. Následovat mají další moduly: Školský management v praxi, Řízení pedagogického procesu, Ekonomika a finanční management, Prezentace a spolupráce s médii a Vedení lidí. Každého modulu se zúčastní dvacet zájemců, na závěrečnou zahraniční stáž je počítáno se čtyřiceti účastníky, kteří úspěšně absolvují největší počet vzdělávacích modulů. Pokud rozpočet projektu dovolí, bude možné některé z nejžádanějších modulů zopakovat“.

Loga