Odpověď na žádost o informace doručenou dne 26.07.2019

2. 8. 2019 Autor: Vladimír Kučera

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE: 26.07.2019
NAŠE ZNAČKA (čj. nebo sp. zn.): KUKHK-IZ-67/OP/2019

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí 
LINKA | MOBIL: 495 817 585
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 01.08.2019

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 26.07.2019

Dne 26.07.2019 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací, citace:

  • „- Využívá zastupitelstvo Královehradeckého kraje pravomoc dle § 35 odst. 2) z. č. 129/2000 Sb. o krajích, zákonodárné iniciativy Poslanecké sněmovně České republiky?
  • - Kolikrát byla tato iniciativa v minulosti využita?
  • - Které oblasti se navrhovaná změna týkala a s jakým úspěchem?
  • - Bude zastupitelstvo v blízké budoucnosti (např. do konce mandátu) využívat této pravomoci?
  • - Kolik zaměstnanců/pracovníků Krajského úřadu se věnuje problematice zákonodárné iniciativě?“

Informace jste žádal poskytnout elektronicky na e-mailovou adresu.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-67/OP/2019, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor organizační a právní, oddělení legislativní a právní (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), které k Vaší žádosti uvedlo následující.

Ad odrážka 1) Ano, v několika případech bylo této iniciativy využito.

Ad odrážka 2) Celkem čtyřikrát.

Ad odrážka 3) Šlo o následující zákonodárné inciativy:

  1. Návrh zákona o kompetencích státní správy a samosprávy ve zdravotnictví a o změně některých zákonů; návrh zákona byl schválen zastupitelstvem dne 14.02.2002; projednávání sněmovního tisku bylo ukončeno s koncem volebního období v roce 2002;
  2. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti; návrh zákona byl schválen zastupitelstvem 24.04.2003; návrh zákona byl zamítnut v 1. čtení Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR dne 24.10.2003; 
  3. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 254/2001 Sb. o vodách a zákon č. 239/2000 Sb. o integrovaném záchranném systému;  návrh zákona byl schválen zastupitelstvem 13.02.2003; návrh zákona byl krajem následně vzat zpět 27.06.2003 v 1. čtení;
  4. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů; návrh zákona byl schválen zastupitelstvem 24.06.2004; návrh byl zamítnut v 1. čtení Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR dne 25.11.2004.

Ad odrážka 4) Na tuto otázku je těžké odpovědět, neboť bude záležet na vůli a rozhodování zastupitelstva kraje, zda a v jaké oblasti případně přistoupí k realizaci zákonodárné iniciativy.

Ad odrážka 5) V případě, že by kraj podával v budoucnu zákonodárnou iniciativu, pak danou agendu má v náplni práce oddělení legislativní a právní. V tomto oddělení je v současné době zařazeno celkem 5 zaměstnanců a zaměstnankyň.

Odpověď na žádost o informace zasíláme na Vaši e-mailovou adresu.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v.r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí