Odpověď na žádost o informace doručenou dne 21.12.2018

18. 1. 2019 Autor: Tomáš Hrnčíř

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 21.12.2018
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-161/OP/2018

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí e-mail: jmaja@seznam.cz 
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 04.01.2019

Počet listů: 2
Počet příloh: 3 elektronické
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 21.12.2018

Vážený pane,

dne 21.12.2018 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –

„Výsledky kontrol provedených Královéhradeckým krajem v Domově důchodců v Polici nad Metují za 10 let do roku 2013 (tzn. před rokem 2014, kdy proběhla změna vedení). Postačí mi i výčet nedostatků, které byly v jednotlivých letech objeveny a vytknuty.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod spisovou značku KUKHK-IZ-161/OP/2018, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor sociálních věcí, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/.

Odbor sociálních věcí k Vašemu požadavku uvedl, že krajský úřad u uvedené příspěvkové organizace provádí toliko kontrolu veřejnosprávní a dále kontrolu registračních podmínek organizace. Ve Vámi zadaném období tak byly krajským úřadem u uvedené příspěvkové organizace provedeny dvě veřejnosprávní finanční kontroly dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, a jedna kontrola ohledně plnění podmínek stanovených pro registraci u poskytovatelů sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Protokoly (příp. jejich úvodní strany a závěry vzešlé z těchto kontrol) přikládáme jako přílohu k této odpovědi.

Ohledně dalších možných kontrolovaných oblastí si Vás dovolujeme odkázat na k tomu příslušné orgány, jako např. Ministerstvo práce a sociálních věcí, Úřad práce, Inspektorát práce, Krajská hygienická stanice, Hasičský záchranný sbor apod. Navíc poukazujeme rovněž na skutečnost, že výsledky všech zde uskutečněných kontrol by měla mít k dispozici i sama předmětná příspěvková organizace, která je rovněž považována za povinný subjekt ve smyslu ustanovení § 2 InfZ.

S pozdravem

„otisk razítka“

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Příloha - elektronická:

  • -soubor VS kontrola 17.9.2009 (003).pdf
  • -soubor VS kontrola 15.4.2013 (003).pdf
  • -soubor protokol kontrola plneni reg. podminek (003).pdf

 

 

Soubory ke stažení