Odpověď na žádost o informace doručenou dne 19.10.2022

9. 11. 2022 Autor: Tomáš Hrnčíř

Náhrada škody způsobená zvláště chráněnými živočichy

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 16.10.2022
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-85/MJP/2022

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: majetkoprávní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 03.11.2022

Počet listů: 2
Počet příloh: 1 elektronická
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 19.10.2022

Vážený pane,

dne 19.10.2022 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –

„Prosím Vás o poskytnutí následujících údajů:

  • - Přehled počtu případů, kdy byla přiznána pravomocně škoda podle zákona č. 115/2000 Sb. s uvedením výše náhrady za jednotlivé roky.
  • - Přehled počtu případů, kdy pravomocně NEBYLA přiznána škoda podle zákona č. 115/2000 Sb. s uvedením výše uplatněného nároku u jednotlivých případů.
  • - Kopie Vámi vydaných pravomocných rozhodnutí, kterými NEBYLA náhrada přiznána.
  • - Výši náhrad podle druhů (případů)
  • - Přehled maximální a minimální vyplacené náhrady za 1 žádost podle druhů od roku 2016 do roku 2021 včetně.

Uvedené údaje žádám samostatně v členění dle kalendářních let a podle druhů živočichů vymezených v zákoně č. 115/2000 Sb. (včetně kormorána velkého), a to od roku 2016 do roku 2021 včetně.

Příloze zasílám vytvořenou pomocnou tabulku pro jednoduché vyplnění základních požadovaných dat. Pokud tyto informace máte již zpracované z minulosti v jiné tabulce a budou se ztotožňovat s požadovanými informacemi, můžete mě tyto tabulky zaslat, tak aby Vaše práce byla co nejjednodušší.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-85/MJP/2022, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor životního prostředí a zemědělství krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Dne 01.11.2022 proběhla telefonická komunikace mezi žadatelem a krajským úřadem ohledně upřesnění žadatelovy žádosti o informace. Téhož dne zaslal žadatel na pracovní e-mail zaměstnance krajského úřadu následující upřesnění jeho žádosti o informace –

„…na základě našeho telefonického rozhovoru vám upřesňuji, že mě bohatě postačují anonymizované kopie rozhodnutí neschválených žádostí nebo informace ohledně jednotlivých žádostí tak, kde bude uvedeno proč daná jednotlivá žádost nebyla proplacena. Jde opravdu hlavně pouze o zjištění důvodu nechválení podle zadání vedoucího práce, nikoliv o rozsáhlé zkoumání rozhodnutí.“

Oddělení ochrany přírody a krajiny odboru životního prostředí a zemědělství krajského úřadu k Vašemu požadavku poskytlo tabulku (viz příloha), ve které je mj. uveden stručně i důvod, proč nedošlo ke schválení a proplacení konkrétní žádosti, resp. její části.

Tuto odpověď Vám zasíláme do Vaší datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení