Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.12.2023

4. 1. 2024 Autor: Tomáš Hrnčíř

PPP projekty

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 07.12.2023
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-119/MSZ/2023

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 22.12.2023

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.12.2023

Vážený pane,

dne 07.12.2023 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„zaslání výpisu všech zahájených zadávacích řízení výše nadepsaným úřadem v období od roku 2016 až do roku 2023 (včetně) na právní poradenství související s realizací projektu formou PPP, čímž se rozumí projekt, jehož cílem je dosažení dlouhodobého smluvního vztahu, tj. vztahu uzavřeného na alespoň 15 let, formou uzavření smlouvy mezi soukromým a veřejným subjektem, jímž se soukromý sektor zavazuje zajistit financování projektu ze soukromých zdrojů a provedení návrhu a výstavby veřejné infrastruktury s převzetím vybraných rizik v projekční, výstavbové a provozní fázi a závazky k dlouhodobému zajištění veřejných služeb soukromým sektorem, kde odměna soukromého subjektu je přímo spojena s jeho výkonem (dále jen „PPP projekt“).

Žadatel dodává, že požaduje zaslání výpisu zahájených zadávacích řízení na právní poradenství souvisejícího s takto vymezenými PPP projekty, u kterých vybraný právní poradce poskytoval právní poradenství v rámci ověřování či přípravy takového projektu, aniž by bylo rozhodné, zda tento projekt byl nebo nebyl realizován, přičemž rozhodné je, aby se jednalo o poradenství, na základě jehož výsledku bylo rozhodnuto alespoň o zahájení zadávacího řízení na výběr soukromého partnera pro realizaci takového projektu, či o poradenství v rámci samotného zadávacího řízení na soukromého partnera pro realizaci takového projektu.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-119/MSZ/2023, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byly o spolupráci požádány všechny příslušné odborykrajského úřadu (https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Na základě informací shromážděných od příslušných odborů Vám tímto sdělujeme, že počet všech zahájených zadávacích řízení u Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v období od roku 2016 až do roku 2023 (včetně) na právní poradenství související s realizací projektu formou PPP činí: 0.

Toto sdělení Vám zasíláme do Vaší datové schránky.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

v z. Mgr. Vladimír Kučera
právník oddělení stížností a dozoru obcí