Doprovodná informace k žádosti o poskytnutí informací doručené dne 17.05.2019

7. 6. 2019 Autor: Tomáš Hrnčíř

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE:
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-52/OP/2019

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: thrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 07.06.2019

Počet listů: 2
Počet příloh: / listů:
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Doprovodná informace k žádosti o poskytnutí informací doručené dne 17.05.2019

Dne 17.05.2019 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) žádost, ze dne 01.05.2019, dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se žadatel domáhá poskytnutí následujících informací (citace včetně chyb):

„1) Jmenný seznam vedených funkcionářů kraje včetně jmenného seznamu členů orgánů kraje v aktuálním znění (jméno, příjmení, funkce, datum vzniku, politická příslušnost, rok narození).

2) Jmenný seznam zaměstnanců kraje do úrovně vedoucího oddělení v aktuálním znění (jméno, příjmení, funkce, vznik pracovního poměru, rok narození).

3) Celkový počet zaměstnanců povinného subjektu ke dni 1.5.2019, platové podmínky managementu povinného subjektu (hejtman, náměstci, ředitel kanceláře hejtmana), průměrná měsíční mzda brutto zaměstnanců povinného subjektu k 1.5.2019.

4) Jmenný seznam externích pracovníků povinného subjektu z řad advokátů, soudních exekutorů a bezpečnostní služby k 1.5.2019 (název, IČO, sídlo, odpovědní zástupce, druh externí spolupráce, způsob odměňování, stanovený limit objemu finančních prostředků na rok 2019, datum ukončení smluvního vztahu, opce, pověřený zástupce za povinný subjekt).

5) Počet stížností, podaných na zaměstnance nebo funkcionáře povinného subjektu za rok 2018 (druh stížnosti, způsob vyřízení, rozlišení na oprávněné, částečně oprávněné, nedůvodné).

6) V kolika případech podával zástupce povinného subjektu trestní oznámení na osoby, jejichž činnost souvysela s plněním úkolů povinného subjektu za rok 2015, 2016, 2017 a k 1.7.2018 (oznamovatel, podezřelá osoba, druh činnosti, výsledek šetření, postavení povinného subjektu v adhezním řízení, aktuální stav).

7) Jmenný seznam zřizovaných subjektů povinným subjektem s rozlišením podle typu činnosti (název, IČO, adresa, statutární zástupce, kontakt) v aktuálním stavu.

8) Popis součinnosti s orgány Vězeňské služby ČR pro zaměstnávání vězněných osob v rámci působnosti povinného subjektu (název projektu nebo aktivity, odpovědná osoba, popis činnosti, zástupce Vězeňské služby ČR, objem finančních prostředků, termíny realizace.

9) Připravenost povinného subjektu pro zřizování vězeňských zařízení pro výkon vazby i trestu v rámci kraje.

10) Jmenný seznam zařízení, která poskytují vězněným osobám materiální, poradenskou i technickou pomoc v gesci povinného subjektu nebo s jeho pomocí v aktuálním stavu (název, IČO, sídlo, odpovědné osoba, popis činnosti, kapacita osob, počet zaměstnanců i externích spolupracovníků, srovnávací tabulka žadatelů a klientů za rok 2018 a k 1.5.2019).“

Požadované informace požaduje žadatel v listinné podobě a bezplatně, neboť slouží k veřejně prospěšným účelům.

Povinný subjekt zaevidoval žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-52/OP/2019, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

Žádost o informace byla vyřízena sdělením povinného subjektu ze dne 31.05.2019, ve kterém povinný subjekt poskytl žadateli požadované informace.