CÍLENÁ PREZENTACE A PROPAGACE KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE JAKO CELKU II

6. 1. 2011 Autor: Lucie Hučíková

Informace o projektu Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II.

Registrační číslo

CZ.1.13 / 3.2.00 / 14.00861

Zadavatel

Královéhradecký kraj
Pivovarské náměstí 1245
500 03 Hradec Králové
IČO: 70889546
www.kr-kralovehradecky.cz | www.kralovehradeckykraj.eu | www.kralovehradeckyregion.cz

Kontaktní osoba

Mgr. Lucie Hučíková
Královéhradecký kraj
odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu a kultury,
oddělení cestovního ruchu
tel.: 495 817 484
e-mail: lhucikova@kr-kralovehradecky.cz

Popis projektu

Projekt s názvem "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II." je financován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod, prioritní osy 3 Cestovní ruch, oblasti podpory 3.2 Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu.
Projekt volně navazuje na "Cílenou prezentaci a propagaci Královéhradeckého kraje jako celku.", který byl zaměřen na sjednocení a ucelení prezentace a propagace turisticky významných území Královéhradeckého kraje v celé jeho rozmanitosti dle mikroregionálních specifik. Cílem projektu bylo zvýšit povědomí o Královéhradeckém kraji jako o atraktivní lokalitě cestovního ruchu, a to jak u tuzemských turistů, turistů z ostatních krajů, tak i zahraničních turistů.
Projekt "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II", který je v současné době realizován, reaguje na aktuální potřeby v oblasti cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji.

Všeobecný (celkový) cíl projektu

Všeobecným cílem projektu je zvýšení povědomí o Královéhradeckém kraji koordinovaným rozvojem produktů a propagací cestovního ruchu.

Specifické cíle projektu

K naplnění cíle projektu byly stanoveny jednotlivé aktivity, které by měly vést ke zviditelnění Královéhradeckého kraje a sekundárně tak ke zvýšení návštěvnosti z řad tuzemských i zahraničních turistů.
Specifickými cíly projektu jsou jednotlivé aktivity, které budou v průběhu dvou let postupně realizovány. Jedním z hlavních pilířů projektu je mediální kampaň, jež má zajímavou a interaktivní formou oslovit potencionální návštěvníky. Oslovení návštěvníků je plánováno i formou propagace na tuzemských veletrzích, prostřednictvím prezentačních akcích v polských a německých obchodních centrech či pomocí press tripů pro ruské novináře a touroperátory. Velmi potřebnou aktivitou je i zmapování portfolia turistů přijíždějících do Královéhradeckého kraje či zpracování marketingové strategie Královéhradeckého kraje. Další chybějící mezerou směřující k vylepšení stavu cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji je vytvoření jednotného informačního systému a datového skladu. Nechybějí zde však další potřebné aktivity jako zpracování mapy pro handicapované návštěvníky, výroba propagačních předmětů, reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji, setkání pracovníků informačních center či v neposlední řadě představení života a díla slavného Františka Kupky prostřednictvím výstavního systému a prezentačních akcí.

Aktivity projektu

  • vytvoření jednotného informačního systému a datového skladu
  • Cílem této aktivity je vytvoření společného datového skladu, vylepšení obsahu internetové prezentace cestovního ruchu a vytvoření obsáhlého a uživatelsky přívětivého turistického portálu, který bude umožňovat zjištění komplexních informací o turistické nabídce v kraji.
  • zacílení prezentačních aktivit Královéhradeckého kraje na polskou, německou a ruskou klientelu
  • K zvýšení povědomí o Královéhradeckém kraji budou uspořádány celkem 4 prezentační akce (2x ročně) v polských a německých obchodních centrech a pro ruské novináře a touroperátory 2 press tripy.
  • zpracování mapy pro handicapované návštěvníky
  • Cílem je zpracování jednoduchého mapového formátu s vyznačením a stručným popisem turistických atraktivit, umožňujících návštěvníkům s určitým zdravotním postižením danou atraktivitu navštívit.
  • komplexní zajištění účasti na 5 tuzemských veletrzích
  • Intenzivnější zaměření na tuzemskou klientelu se stává v současné době důležitou součástí marketingové strategie každého regionu. Královéhradecký kraj se tak bude prezentovat na těchto tuzemských veletrzích:
    • Tourism Expo Olomouc (2*)
    • Dovolená Ostrava (2*)
    • Euroregiontour Jablonec nad Nisou (2*)
    • ITEP Plzeň (2*)
    • Lysá nad Labem (2*)
  • mediální kampaň
  • Součástí mediální kampaně je výroba 4 propagačních spotů a jejich promítání v multikinech, vysílání v TV s celoplošným vysíláním, v polské TV, inzerce v odborných a tematicky zaměřených tiskovinách a prezentace v rámci významné sportovní akce.
  • statistická šetření a monitoring
  • Statistické šetření a monitoring je jednou z důležitých aktivit pro stanovení dalšího směřování Královéhradeckého kraje v oblasti cestovního ruchu. Bude se jednat o zmapování portfolia turistů přijíždějících do Královéhradeckého kraje nad rámec údajů poskytovaných Českým statistickým úřadem.
  • zpracování marketingové strategie Královéhradeckého kraje pro rok 2011 - 2013 z pohledu cestovního ruchu
  • Akční plán neboli marketingová strategie je důležitým dokumentem sloužícím k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji.
  • reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji
  • Kvalitní reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji je nezbytnou součástí propagačního portfolia, zejména ve vztahu k českým i zahraničním návštěvníkům.
  • zhotovení propagačních předmětů
  • K zviditelnění a k zvýšení účinnosti propagace Královéhradeckého kraje budou sloužit i drobné propagační předměty, které jsou díky velmi časté prezentaci Královéhradeckého kraje na různých veletrzích i akcích, ať už v tuzemsku či zahraničí velmi potřebné.
  • setkání pracovníků informačních center
  • Jedná se o setkání pracovníků informačních center na území Královéhradeckého kraje za účelem seznámení s aktuálními trendy v oblasti informačních služeb.
  • zajištění výstavního systému a prezentačních akcí v souvislosti s představením života a díla Františka Kupky
  • Součástí aktivity bude dodávka exteriérového a interiérového výstavního systému, který bude možné instalovat v síti Českých center v zahraničí (Polsko, Slovensko), prezentace života a díla slavného malíře v kontextu prezentace významných turistických atraktivit míst, kde F. Kupka během svého života působil.

Termíny

Datum zahájení projektu: 1.1.2011
Datum ukončení prijektu: 31.8.2013

Rozpočet projektu

Celkové výdaje projektu činí 25 000 000,-Kč, z toho celkové způsobilé výdaje 24 605 000,-Kč. Ze zdrojů Evropské unie bude projekt podpořen přibližně 22 759 625,- Kč.



Regionální operační program Investice