Konference "Turistický ruch a lázeňství - posilování sektoru"

26. 3. 2009 Autor: Daniel Všetečka

Dne 25. března 2009 proběhla další akce v rámci Dnů českých regionů v Bruselu, s názvem „Turistický ruch a lázeňství – posilování sektoru“. Záštitu nad akcí pořádanou v budově Výboru regionů ve spolupráci s CzechTourismem převzal president CoR Luc van den Brande. Cílem akce bylo vybudovat platformu pro výměnu informací o financování a podpoře turistického ruchu z pohledu evropského, národního a regionálního. S důrazem na zásadnost role cestovního ruchu při podpoře regionálního rozvoje a dále na spolupráci mezi veřejným a soukromým sektorem v této oblasti.

Workshop měl dvě části. Prvá sestávala z bloků prezentací a druhá měla formu mini-veletrhu cestovního ruchu. Evropská komise, Ministerstvo pro místní rozvoj, Stálé zastoupení ČR při EU, Czechtourism, Evropská asociace lázní a zástupci krajů, hovořili na téma důležitosti cestovního ruchu a lázeňství pro regionální rozvoj. Následoval panel případových studií kooperace mezi privátním a veřejným sektorem. Závěrečný blok se týkal podnikání v cestovním ruchu a efektivity marketingových strategií.

V rámci druhé části, mini-veletrhu, prezentoval každý kraj jednak sám sebe a také vybrané subjekty z kraje, podnikající v turistickém ruchu. Náš kraj se prezentoval standardním portfoliem, včetně Hořických trubiček, s důrazem na propagaci ideje Královéhradeckého kraje jako Rodného kraje Františka Kupky. Na propagaci tohoto záměru spolupracuje kraj s městy Opočnem, Dobruškou a Jaroměří. Tyto propagační aktivity byly podpořeny dotací EU z ROP NUTS II Severovýchod. Za Mikroregion Rodný kraj Františka Kupky se zůčastnil zástupce města Opočna, který prezentoval novou technologii Blueinfo, která nabízí využítí technologie bluetooth mobilních telefonů pro propagaci aktivit v cestovním ruchu. Kraj dal dále příležitost k prezentaci kongresovému centru Aldis Hradec Králové a regionálnímu lázeňskému sektoru. Nabídky kraje využily Anenské slatinné lázně Lázně Bělohrad a Janské lázně.

Nabídka se střetávala s poptávkou, reprezentovanou zástupci více než 60 tour-operátorů a cestovních kanceláří z Belgie, Holandska a Francie. Mini-veletrh byl tak ideální příležitostí k navazování nových kontaktů. Celou akci ukončila večerní recepce s ochutnávkou regionálních kulinářských specialit.

Fotogalerie