Nejlepší firemní logo vymysleli studenti z Hradce Králové

26. 1. 2024

Ocenění za nejlepší vizuální identitu studentské firmy v Královehradeckém kraji získali v soutěži JA Top logo studenti z Obchodní akademie, Střední odborné školy a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky v Hradci Králové. Jejich firma Luffa se věnuje výrobě ekologických pomůcek pro kosmetiku a hygienu.

Nejlepší firemní logo vymysleli studenti z Hradce Králové
1. místo - Luffa, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové

Ve vzdělávacím programu JA Studentská firma se žáci hradecké obchodky od září loňského roku učili podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost a nyní řídí její finance, propagaci i obchod. V lednu mladí byznysmeni dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci zvolili za nejlepší v regionu.

Na druhém místě skončili žáci s firmou SweetLight nabízející relaxační balíčky se svíčkami a čokoládou, třetí příčku obsadil tým REBAN, který vyrábí a prodává tašky, obaly, desky nebo penály ze starých, již vyřazených reklamních bannerů.

Všechny tři tyto úspěšné studentské firmy vznikly na téže škole – Obchodní akademii, Střední odborné škole a Jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky v Hradci Králové.

Nejlepší firemní logo vymysleli studenti z Hradce Králové
2. místo - SweetLight, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové

Vlastní návrh

Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.

Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky, což je meziroční nárůst o 38 procent. Nejprve se studentské firmy poměřily v rámci kraje a 6. února čeká regionální vítěze národní finále v renomované reklamní agentuře McCANN Prague.

Nejlepší firemní logo vymysleli studenti z Hradce Králové
3. místo - REBAN, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové

„Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabitých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ uvedl Martin Smrž.

Oceněné studentské firmy a jejich reklamní spoty:

1. Luffa, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (výroba ekologických „houbiček“ z lufy)

2. SweetLight, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (relaxační balíčky různých příchutí čokolády a designových svíček)

3. REBAN, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (výroba tašek, penálů, desek, obalů a podobně z již vyřazených reklamních bannerů)

Cena veřejnosti: Luffa, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (výroba ekologických „houbiček“ z lufy)