Portál sociálních služeb

Sociální službyZpravodajAktuality

Mamko, taťko, kdy půjdu do školky?

31. 3. 2021 Autor: Martin Vlasák, Publikoval: Jana Pešková

Rychnov nad Kněžnou – 11. 3. 2021 – RC Rybka 1. dubna 2021 spouští kampaň „Mamko, taťko, kdy půjdu do školky?“ s cílem rozšířit povědomí rodičů o tomto důležitém kroku v životě dítěte.

V posledních letech probíhá veřejná debata o zajištění kapacit pro umístění dětí do mateřských škol, dětských skupin či jeslí. Řeší se především ekonomické faktory – co nejrychleji po narození dítěte zpět do zaměstnání obnovit ekonomickou aktivitu a zajistit co nejvyšší příjem. Zejména maminky se někdy trápí obavami o zpomalení svého karierního růstu v důsledku své rodičovské „dovolené“. Častá je i únava a vyčerpání z několikaleté péče o dítě, obzvlášť pochopitelná v případě rodičů samoživitelů nebo v rodinách, kde se partnerům z nejrůznějších příčin nedaří na výchově plně spolupracovat. Mnohé důvody jsou pochopitelné. Co však potřebují samotné děti pro svůj vyrovnaný psychický vývoj? Kdy jsou děti zralé pro mateřskou školu? Kde najít užitečnou radu, když je každá rodina a každé dítě jedinečné a specifické?

Tyto a další otázky nastoluje kampaň Rodinného centra Rybka „Mamko, taťko, kdy půjdu do školky?“. Rodinný poradce a lektor besed o výchově Mgr. Martin Vlasák k tomu dodává: „Chceme rodičům pomoci vše odpovědně promyslet a zvážit různé faktory, zejména potřeby dítěte. Režim mateřské školy, individuální vývoj malých dětí i dnes často opomíjené psychické a sociální potřeby předškoláků. Například dvouleté děti potřebují mezi druhým a třetím rokem ještě upevňovat a rozvíjet vzájemnou pevnou vazbu s rodičem a k celodennímu pobytu ve školce dozrávají mnohem později. Poškození psychosociálního vývoje dětí má dalekosáhlé důsledky pro jejich budoucí život, vztahové kompetence, psychickou pohodu a schopnost čelit stresu a zátěži. Řada rodičů je však v jednom kole a víc jsou ovlivněni různými trendy a tlakem vrstevníků, než aby dostali informace ve srozumitelné a komplexní podobě. Naše kampaň je šancí to změnit.“

Co konkrétně kampaň v Královéhradeckého kraje nabídne?

„V současné době pracuje RC Rybka na distribuční síti mateřských a rodinných center a dalších institucí v kraji, která zajistí distribuci 400 ks brožury „Zralost dítěte při nástupu do mateřské školy“. Autorkou třicetistránkové brožury je dlouholetá učitelka MŠ Mgr. Tereza Bilinská, která velmi čtivou formu nabízí pohled na každodenní chod MŠ a jeho nároky na nastupující dítě. Brožury budou nabídnuty zdarma, vždy jedna do rodiny.“ dodává Vlasák.

Dále budou na FB stránkách RC Rybka publikovány tematické články a video rozhovory s odborníky i rodiči.

Besedy a poradenství pro rodiče na téma „Zralost dítěte při nástupu do MŠ“, budou realizovány v rámci rodinných a mateřských center v kraji.

Vedoucí RC Rybka Tereza Vlasáková doplňuje i poslední aktivitu kampaně: „Na Facebooku brzy vyhlásíme výtvarnou soutěž pro rodiny na téma: „Co dělá naše rodina nejraději?“ Rádi bychom všechny výtvory odměnili drobnou odměnou.“

Kampaň bude probíhat od 1. dubna do konce roku 2021. Projekt Rodinného centra Rybka je podpořen Městem Rychnov nad Kněžnou, Královéhradeckým krajem a Nadačním fondem Tesco. Celou Kampaň zaštiťuje Asociace Comeniana.

Více informací podá:

Mgr. Martin Vlasák, koordinátor kampaně

728 939 412

sbor@jbrychnov.cz

www.fb.com/RodinneCentrumRybka

Soubory ke stažení