Turistický portál Královéhr. kraje

Úvodní stránkaKrkonoše a PodkrkonošíAktivní dovolenáHipostezky

Jezdecké stezky v Krkonoších a Podkrkonoší

Hipoturistika: Krkonošská stezka (136 km), Za horskými vyhlídkami (12 km), Královédvorská stezka (26 km)

Krkonošská stezka

Trasa značena, barva červená, délka 136 km

Krkonošská stezka se napojuje na nadregionální jezdeckou stezku, která má počátek v rakouské Vídni a prochází Jihočeským krajem do kraje Pardubického. Ze Starých Ždánic pak protíná kraj severním směrem přes Roudnici, Nechanice, Sadovou do Cerekvice nad Bystřicí. Pokračuje kolem Hořic přes Miletín do Úhlejova /1/. Na tomto úseku doporučujeme krátce odbočit k hotelu Pod Zvičinou, kde již brzy rozšíří areál o jezdecký okruh. Zatímco děti absolvují sportovně-relaxační stezku, vy se můžete se kochat úchvatným výhledem na Krkonoše a přitom ochutnávat léčivou vodu z místní studánky. U nedaleké Raisovy boudy se připojuje zeleně značená stezka z Českého ráje. V Bílé Třemešné je možné se zastavit v domě J. A. Komenského. Trasa pokračuje po silnici k pohádkové přehradě Les Království a dále naučnou stezkou přes Nemojov do Nových Domů /2/. Minete Chotěvice, Karlov a Čermnou, dále vaše kroky povedou do Bolkova /3/. Odtud je to jen kousek k Hoffmannovým boudám. Zde se vydejte vlevo na Zrcadlovky, dále po lesní svážnici na Kolínskou boudu. Na rozcestí U Thámových bud je možné krátce odbočit k V lašským Boudám na farmu Sosna. Z rozcestí ale trasa pokračuje podél potoka Javořím dolem k Javořímu Mlýnu. U mlýna se jezdecká stezka opět připojuje k modré pěší trase přes Velkou Úpu na Výsluní a dále Krakonošovým údolím ke Spálenému Mlýnu. Stezka se stáčí vpravo k Dlouhému hřebenu, rovně přes Cestník. A konečně, tzv. „starou cestou“, se dostanete až do Horních Albeřic a na hranice s Polskem, kde Krkonošská stezka končí. V budoucnu ale dojde k propojení stezek přes Polsko až Baltskému moři.

Za horskými vyhlídkami

Trasa značena částečně, barva modrá/zelená, délka 12 km

Z Krkonošské stezky je možné v Janských Lázních u Hoffmannovy boudy odbočit na značenou stezku. Pojedete kolem Modrokamenné boudy do Horního Maršova. Odtud je možné krátce odbočit do Dolního Maršova /4/ a dále pak pokračovat přes Antonínovo údolí tzv. Bednářovou cestou až do Žacléře /5/. Tento úsek trasy je zatím plánovaný a v budoucnu by měl být značen zelenou barvou. Z Horního Maršova se vydejte přes Suchý Důl. Budete odměněni úchvatnými výhledy na nejvyšší vrchol Krkonoš - Sněžku. Zde si také budete moci odpočinout a občerstvit se. U hraničního přechodu s Polskem se opět napojíte na červenou Krkonošskou stezku.

Krkonoše nabízejí spoustu dalších překrásných nejen přírodních lokalit. Janské Lázně jsou centrem lázeňským, kulturním i sportovním a stojí za návštěvu v každém ročním období. Zajímavé jsou rovněž kratší projížďky po bývalých zlatých dolech v okolí Bártova lesa. Poněvadž se však nacházíme v lokalitách Krkonošského národního parku, doporučujeme obrátit se na jezdecké stanice a konkrétní trasu s vámi jistě zkušení průvodci rádi projedou.

Královédvorská stezka

Trasa plánovaná, neznačená, barva zelená, délka 26 km

Od ryze přírodních krás na chvilku odskočíme k umění. Z páteřní Krkonošské stezky se nedaleko Hořic odpojuje Královédvorská stezka na Dubenec, Libotov ke Krakonošově vyhlídce. Souběžně s červenou turistickou trasou se dostanete k přírodní galerii barokního sochařství - Braunovu Betlému. Podél stejné červené trasy se Křížovou cestou dostanete až k baroknímu areálu Kuks. Komplex založený F. A. Šporkem jistě stojí za návštěvu. Stezka pokračuje na Vlčkovice, Chvalkovice do Litoboře, kde vás uvítají na jezdecké stanici Donarova Samota /6/.

Jezdecké stanice na trase

[1] Penzion Lika

Adresa: Úhlejov 41, Miletín
Web: http://penzion.lika.sweb.cz/

[2] Jezdecká stanice Formanka

Adresa: Nové Domy 90, Vítězná
Email: hynek.jezdeckestezky@seznam.cz

[3] Bolkovský dvůr

Adresa: Rudník u Vrchlabí (část Bolkov)