Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.07.2021

27. 7. 2021 Autor: Alena Koukalová

právní služby poskytované Královéhradeckému kraji

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 07.07.2021
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-44/OP/2021

VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organ. a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 309
E-MAIL: akoukalova@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 21.07.2021

Počet listů: 2
Počet příloh: 4
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne07.07.2021

Vážená paní,

dne 07.07.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –

  • „a) Kolik v Kč činily náklady Kraje za právní služby za rok 2020?
  • b) Kolik % z této částky představují právní služby týkající se kauz a poradenství v oblasti dopravní obslužnosti (např. právní služby v oblasti veřejných zakázek na dopravní obslužnost pro kraj, právní služby pro interního dopravce kraje, právní služby týkající se vztahu kraje a autobusových a železničních dopravců, podání na ÚOHS v souvislosti s dopravní obslužností apod.)? Plně dostačující je tzv. kvalifikovaný odhad tohoto podílu.
  • c) Kdo byli 3 největší dodavatelé právních služeb pro Kraj v 2020 (měřeno objemem fakturovaných částek) a kolik činila smluvní hodinová sazba bez DPH za práci u těchto 3 jednotlivých dodavatelů právních služeb?
  • d) V xls detail účtu právní služby za rok 2020 – výstup z účetního systému Kraje, s následujícími informacemi pro jednotlivé zaúčtované faktury:
    datum / číslo dokladu - faktury/ název, popis faktury / fakturovaná částka bez DPH v Kč / název dodavatele /IČO dodavatele.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-44/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány všechny věcně příslušné odbory krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Odbory kancelář ředitele, ekonomický, organizační a právní, investic, územního plánování a stavebního řádu, zdravotnictví, školství, životního prostředí a zemědělství, správní a krajský živnostenský úřad, kultury a památkové péče krajského úřadu uvedly, že v roce 2020 nevyužily a následně nehradily žádné právní služby.

Odbory kancelář hejtmana, regionálního rozvoje, grantů a dotací, sociálních věcí a dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu předložily tabulky-výstupy z účetního informačního systému GINIS®, které obsahují jednotlivé položky úhrad právních služeb v roce 2020.

K jednotlivým dotazům povinný subjekt uvádí následující:

a) Kolik v Kč činily náklady Kraje za právní služby za rok 2020?

V roce 2020 činily náklady na právní služby 3.754.968,78 Kč (uvedeno včetně DPH).

b) Kolik % z této částky představují právní služby týkající se kauz a poradenství v oblasti dopravní obslužnosti (např. právní služby v oblasti veřejných zakázek na dopravní obslužnost pro kraj, právní služby pro interního dopravce kraje, právní služby týkající se vztahu kraje a autobusových a železničních dopravců, podání na ÚOHS v souvislosti s dopravní obslužností apod.)? Plně dostačující je tzv. kvalifikovaný odhad tohoto podílu.

Úhrada za právní služby týkající se kauz a poradenství v oblasti dopravní obslužnosti činila 20,56 %.

c) Kdo byli 3 největší dodavatelé právních služeb pro Kraj v 2020 (měřeno objemem fakturovaných částek) a kolik činila smluvní hodinová sazba bez DPH za práci u těchto 3 jednotlivých dodavatelů právních služeb?

  • HOLEC, ZUSKA & PARTNEŘI advokátní, s. r. o.  - sazba 1400,--Kč/1 hod. bez DPH, 1850,-- Kč/1 hod. bez DPH, 1950,--Kč/1 hod. bez DPH dle konkrétní objednávky nebo smlouvy;
  • Kaplan & Nohejl, advokátní kancelář, s. r. o.   -  sazba 1950,--/1 hod. bez DPH;
  • Fiala, Tejkal a partneři, advokátní kancelář, s.r.o. - ve smlouvách neuvedeno, smluvena vždy pevná částka.

d) V xls detail účtu právní služby za rok 2020 – výstup z účetního systému Kraje, s následujícími informacemi pro jednotlivé zaúčtované faktury:

datum / číslo dokladu - faktury/ název, popis faktury / fakturovaná částka bez DPH v Kč / název  dodavatele /IČO dodavatele“

V příloze zasíláme 4 výstupy z účetního informačního systému GINIS® - Odbor KH-Právní služby v r. 2020, Odbor DS -Právní služby v r. 2020, Odbor SV-Právní služby v r. 2020, Odbor RG-Právní služby v r. 2020.Upozorňujeme, že fakturované částky jsou v informačním systému vedeny vždy včetně DPH, přičemž DPH činí 21%.

Tuto odpověď Vám zasíláme na e-mailovou adresu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení