Odpověď na žádost o informace doručenou dne 24.05.2018

4. 6. 2018 Autor: Miroslava Hlavová

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 24.05.2018
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-63/OP/2018

ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 472
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 30.05.2018

Počet listů: 4
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 24.05.2018

Vážený pane,

dne 24.05.2018 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací, citace textu:

„Za každý kalendářní rok; pro roky 1993-1999

  • Počet obdržených žádostí o informace
  • Počet obdržených žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu
  • Počet žádostí o informace vyřízených poskytnutím informace
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených poskytnutím informace
  • Počet žádostí o informace vyřízených neposkytnutím informace
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených neposkytnutím informace
  • Počet žádostí o informace vyřízených částečným poskytnutím informace
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených částečným poskytnutím informace

Za každý kalendářní rok; pro roky 2000–2017:

  • Počet obdržených žádostí o informace
  • Počet obdržených žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu
  • Počet žádostí o informace vyřízených odložením žádosti
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených odložením žádosti
  • Počet žádostí o informace vyřízených poskytnutím informace
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených poskytnutím informace
  • Počet žádostí o informace vyřízených vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • Počet žádostí o informace vyřízených vydáním rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených vydáním rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti

Za první čtvrtletí kalendářního roku 2018:

  • Počet obdržených žádostí o informace
  • Počet obdržených žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu
  • Počet žádostí o informace vyřízených odložením žádosti
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených odložením žádosti
  • Počet žádostí o informace vyřízených poskytnutím informace
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených poskytnutím informace
  • Počet žádostí o informace vyřízených vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • Počet žádostí o informace vyřízených vydáním rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených vydáním rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-63/OP/2018, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

K Vašemu požadavku uvedeném v prvním odstavci žádosti (žádosti o informace pro roky 1993 až 1999) povinný subjekt uvádí velmi podstatné skutečnosti, a to, že kraje jako územní samosprávné celky (jejichž jedním z orgánů je i krajský úřad) vznikly až zákonem číslo 129/2000 Sb., zákon o krajích (krajské zřízení), v platném znění, který nabyl účinnosti dnem voleb do zastupitelstev krajů, tedy 12.11.2000, s výjimkou ustanovení §§ 7, 26, 30 a 67, která nabyla účinnosti dnem 01.01.2001. Dále InfZ, kterým byla dána povinnost státním orgánům, územním samosprávným celkům a jejich orgánům a veřejným institucím jako povinným subjektům poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti, nabyl účinnosti dnem 01.01.2000.

Z výše uvedených důvodů se k požadavkům uvedeným v odstavci prvním nemůže povinný subjekt vyjádřit a nedisponuje k nim požadovanými informacemi.

K požadavkům uvedeným ve druhém odstavci Vaší žádosti Vás povinný subjekt odkazuje, v souladu s ustanovením § 6 odstavce 1 InfZ na zveřejněnou informaci, a to na výroční zprávy povinného subjektu, které dle ustanovení § 18 InfZ je povinen povinný subjekt zveřejnit vždy do prvního března aktuálního roku za předcházející rok, dle kategorií daných tímto ustanovením. Výroční zprávy krajského úřadu naleznete pod následujícím odkazem http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/templates/17--vurocni-zprava-podle-zakona-c-106-1999-sb--221/ (webové stránky Královéhradeckého kraje, modrá sekce krajský úřad, odkaz povinné zveřejňované informace, bod 17). Zde naleznete výroční zprávy od roku 2001 do roku 2017 s uvedením počtů obdržených žádostí o informace, vyřízených žádostí, vydaných rozhodnutí atd. Pouze zde nejsou uvedeny konkrétní údaje týkající se obsahu jednotlivých žádostí.

K tomuto povinný subjektu uvádí, že dle Spisového a skartačního řádu krajského řadu je kategorii poskytování informací přiřazen skartační znak 84.1 se skartační lhůtou S/5, což znamená, že skartační doba na agendu vyřizovanou dle InfZ je 5 let. Z tohoto důvodu Vám krajský úřad může poskytnout odpovědi na Vaše požadavky týkající se vyřizovaných žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu pouze z evidence vedené od roku 2012, neboť předchozí dokumenty a evidence proběhly skartací. Níže tedy krajský úřad uvádí údaje týkající se podaných žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu.

Rok podání žádosti poskytnutí odložení Rozhodnutí o odmítnutí Rozhodnutí o částečném odmítnutí
2012 1 0 0 1
2013 2 0 0 0
2014 2 0 1 0
2015 5 0 0 0
2016 2 9 0 0
2017 0 0 0 0

K odstavci třetímu – požadavky na údaje za první čtvrtletí kalendářního roku 2018 krajský úřad uvádí následující údaje.

  • Počet obdržených žádostí o informace 48
  • Počet obdržených žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu 1
  • Počet žádostí o informace vyřízených odložením žádosti 1
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených odložením žádosti 0
  • Počet žádostí o informace vyřízených poskytnutím informace 44
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených poskytnutím informace 1
  • Počet žádostí o informace vyřízených vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti 3
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených vydáním rozhodnutí o odmítnutí žádosti 0
  • Počet žádostí o informace vyřízených vydáním rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti 0
  • Počet žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců povinného subjektu vyřízených vydáním rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti 0

Odpověď Vám zasíláme, dle Vašeho požadavku, na uvedenou emailovou adresu pro doručování.

S pozdravem

„otisk razítka“

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí