Odpověď na žádost o informace doručenou dne 15.10.2018

30. 10. 2018 Autor: Miroslava Hlavová

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: neuvedeno
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-140/OP/2018

VYŘIZUJE: Miroslava Hlavová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí  
LINKA | MOBIL: 495 817 472 
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 26.10.2018

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 15.10.2018

Vážený pane,

dne 15.10.2018 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací, citace:

„1. Kolik sociálních služeb v letech 2015/2016/2017/2018 bylo součástí sítě sociálních služeb na Vašem území, kterou určujete dle ust. § 95 písm. h) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

2. Kolik Váš krajský úřad/magistrát řešil případů v letech 2015/2016/2017/2018, které se týkaly poskytování sociálních služeb, bez příslušného oprávnění, tedy bez registrace dle ust. § 78 zákona o sociálních službách.

3. V souvislosti s bodem 2 Vás tímto žádám o sdělení celkové výše všech pokut, které Váš krajský úřad/magistrát uložil od roku 2015 do 15. 10. 2018.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-140/OP/2018, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, sice která neobsahovala všechny potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ, ale chybějící údaje o žadateli nebránily vyřízení žádosti o informace.

Do budoucna ale povinný subjekt upozorňuje žadatele na náležitosti podání písemné žádosti o poskytnutí informace, zejména na ustanovení § 14 odst. 2 InfZ, ve kterém je mimo jiné také uvedeno, že fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu atd.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor sociálních věcí krajského úřadu (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/, který uvedl následující skutečnosti.

Ad 1. Počty služeb v síti sociálních služeb určované dle ustanovení § 95 písm. h) zákona číslo 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon o sociálních službách“) byly následující:

  • stav k 01.01.2015 celkem 265 služeb,
  • stav k 01.01.2016 celkem 270 služeb,
  • stav k 01.01.2017 celkem 269 služeb,
  • stav k 01.01.2018 celkem 273 služeb.

Aktuální podobu sítě sociálních služeb je možné nalézt pod odkazem:

http://socialnisluzby.kr-kralovehradecky.cz/assets/poskytovatele/strategicke-dokumenty/soc-sluzby/P2_Sit-socialnich-sluzeb_2.pdf.

V případě zájmu o informace a data z předchozích let včetně historických podob sítě je možné navštívit následující odkaz:

http://socialnisluzby.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/socialni-oblast/rozvoj-soc-sluzeb/plan-rozvoje-soc-sluzeb/krajsky-plan-rozvoje-socialnich-sluzeb-10406/.

Ad 2. Případy týkající se poskytování sociálních služeb bez registrace dle ustanovení § 78 zákona o sociálních službách – v roce 2015 se jednalo o 2 případy, v roce 2016 byl řešen 1 případ, v roce 2017 byl řešen také 1 případ a v roce 2018 byly řešeny 3 případy porušení daného ustanovení zákona o sociálních službách.

Ad 3. Celková výše uložených pokut od roku 2015 do 15.10.2018 činila 850.000 Kč.

Sdělení zasíláme, dle Vašeho požadavku, na Vámi uvedenou emailovou adresu.

S pozdravem

„otisk razítka“

 

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí