Odpověď na žádost o informace doručenou dne 13.08.2020

28. 8. 2020 Autor: Vladimír Kučera

informace o aktuálních smluvních cenových podmínkách zajištění pravidelné linkové autobusové dopravy v působnosti kraje

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE: doručený dne 13.08.2020
NAŠE ZNAČKA (čj. nebo sp. zn.): KUKHK-IZ-79/OP/2020

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí 
LINKA | MOBIL: 495 817 585
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 25.08.2020

Počet listů: 2
Počet příloh: 1 / listů: elektronicky
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 13.08.2020

Vážený pane magistře,

dne 13.08.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí informací v návaznosti na svoji předchozí žádost vyřizovanou pod sp. zn. KUKHK-IZ-74/OP/2020, konkrétně žádáte následující (citace):

„Rád bych uvedl a upřesnil, že má žádost se netýkala změn právních předpisů, které nabyly účinnosti od 1. 1. 2020.

Moje žádost se týkala výhradně dopadů nařízení vlády č. 336/2016 Sb. a 337/2016 Sb., která nabyla účinnosti od 1. 1. 2017. Je mi přitom známo, že Královéhradecký kraj s dopravci jednal a že rada kraje odsouhlasila uzavření dodatků, které vedly k navýšení kompenzace z výše uvedených důvodů (viz usnesení č. RK/6/301/2017 a RK/2/90/2018).

Dovoluji si proto opětovně požádat o poskytnutí informací dle původně podané žádosti, doplněné tímto podáním, tedy informací o navýšení kompenzace hrazené dopravcům v důsledku nařízení vlády č. 336/2016 Sb. a 337/2016 Sb., která nabyla účinnosti od 1. 1. 2017.

Ve vztahu k odboru dopravy a silničního hospodářství si pak dovoluji objasnit, že má žádost o informace se netýká žádné aktuálně projednávané záležitosti.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-79/OP/2020, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor krajského úřadu a to odbor dopravy a silničního hospodářství (vizte organizační strukturu krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu k jednotlivým bodů Vaší žádosti uvedl následující.

a) zda byla kompenzace nebo jiná platba, kterou hradíte dopravcům –poskytovatelům veřejných služeb v přepravě cestujících ve veřejné linkové (autobusové) dopravě – navýšena v důsledku nařízení vlády č. 336/2016 Sb. a 337/2016 Sb. Tato nařízení vlády změnila mimo jiné mzdové podmínky řidičů autobusů

V letech 2017 a 2018 došlo k uzavření dodatku č. 1 (schválen usnesením Rady Královéhradeckého kraje RK/6/301/2017) a dodatku č. 2 (schválen usnesením Rady Královéhradeckého kraje RK/2/90/2018) smluv uzavřených v rámci JŘBU (jednacího řízení bez uveřejnění) a platných od 01.01.2017. Na základě těchto dodatků byla vyplácena zvýšená kompenzace dopravcům v souvislosti se změnou zařazení řidičů autobusů do jiné pracovní skupiny, čímž došlo ke zvýšení zaručené minimální mzdy, zvýšení odměny za čekání a také k zavedení příplatku ze ztížené pracovní podmínky.

b) pokud k navýšení vlády podle písm. a) došlo, o jakou částku v korunách českých na 1 km dopravního výkonu se jednalo

V roce 2017, 2018, 2019 a 2020 se jednalo o následující částky za 1 km dopravního výkonu – viz přiložená tabulka.

V roce 2020 se jedná zatím o neúplná data, vícenáklady proplácíme pouze třem dopravcům, kteří mají uzavřené smlouvy v rámci JŘBU (jednacího řízení bez uveřejnění) od 01.01.2017. V roce 2020 byly zatím proplaceny vícenáklady za měsíce leden až červen.

c) pokud k navýšení podle písm. a) došlo, od kterého dne k navýšení efektivně došlo, tedy od kterého dne hradíte navýšenou kompenzaci nebo jinou platbu

Ke zvýšené úhradě došlo zpětně od 01.01.2017.

Odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu k Vaší žádosti dále zpracoval výše zmíněnou tabulku, která je přílohu tohoto dopisu.

Informace Vám poskytujeme elektronicky a zasíláme prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

v z. Mgr. Vladimír Kučera v. r.
právník oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení