Odpověď na žádost o informace doručenou dne 13.06.2016

4. 7. 2016 Autor: Miroslava Hlavová

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
13.06.2016 KUKHK-IZ-94/VZ/2016 22.06.2016

Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
Vnitra a krajský živnostenský úřad Miroslava Hlavová | 472
Stížností a dozoru obcí mhlavova@kr-kralovehradecky.cz

Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Počet listů: 2
Počet příloh: 0/ listů: 0
Počet svazků: 0

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 13.06.2016

Vážený pane předsedo,

dne 13.06.2016 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen „krajský úřad“) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu kinformacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací:

1. Kolik platí nyní Královéhradecký kraj za osobní železniční dopravu na trati Hradec Králové – Pardubice.

2. Kolik bude platit za předpokladu zdvojkolejnění této tratě a plánovanému zvýšení počtu souprav za hodinu.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod č.j. KUKHK-IZ-94/VZ/2016, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení §14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu, který se Vaší žádostí podrobně zabýval a k Vašim dotazům uvedl následující odpovědi.

Ad 1. Královéhradecký kraj platí na trase Hradec Králové – Pardubice úsek vdélce 5,3 km z Hradce Králové po hranici kraje. Na této trati objednává regionální dopravu vcelkovém počtu 52 vlaků a vrozsahu 99396 vlkm. Celkové vynakládané náklady kraje se tedy ročně na této trati pohybují ve výši cca 11,8 mil. Kč při průměrné ceně 118,6 Kč/vlkm.

Ad 2. Hlavní podstata a cíl zdvojkolejnění je zrychlení osobní dopravy (ze 100 na 160 km/h) mezi krajskými městy a další zvýšení její spolehlivosti (odstranění křižování vlaků) a zvýšení konkurenceschopnosti vůči dopravě individuální (automobilové). Dále je cílem také možnost zvýšení kapacity tratě 031 a zde provozovaného počtu vlaků pro další pravidelné a mimořádné odklonové vlaky, např. při krátkodobém omezení provozu na páteřních tratích 010 a 020 ve směru Praha – Morava. Počet vlaků bude i po realizaci celé stavby zdvojkolejnění Hradec Králové – Pardubice záviset na objednávce krajů a Ministerstva dopravy. Krajský úřad však nepředpokládá zvýšenou úhradu po zdvojkolejnění této tratě.

Spozdravem

Ing. Miroslav Vrba, MPA

vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad

Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec Králové

tel.: 495817111 | fax: 495817336

e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz

www.kr-kralovehradecky.cz