Odpověď na žádost o informace doručenou dne 13.01.2019

5. 2. 2019 Autor: Tomáš Hrnčíř

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 13.01.2019
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-2/OP/2019

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 25.01.2019

Počet listů: 2
Počet příloh: 3 elektronické
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 13.01.2019

Vážená paní,

dne 13.01.2019 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací:

„Přehled všech povolení k provozování vodovodu nebo kanalizace ve smyslu § 6 zákona č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích (dále jen „ZoVaK“), která Krajský úřad Královéhradeckého kraje vydal od 1.1.2002 do dnešního dne, a to s uvedením:

  1. spisové značky a čísla jednacího každého jednotlivého povolení;
  2. údajů jednotlivých provozovatelů (alespoň v rozsahu jejich názvu či obchodní firmy, identifikačního čísla a sídla), kterým bylo takto povoleno provozování vodovodu nebo kanalizace;
  3. údajů o odborných zástupcích (ve smyslu § 6 odst. 11 ZoVaK v platném znění) těchto jednotlivých provozovatelů, kteří odpovídají za provozování vodovodů nebo kanalizací.“

Požadované informace požadujete poskytnout elektronicky na e-mailovou adresu: xxxxxxxxxxxx.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-2/OP/2019, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor životního prostředí a zemědělství krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Oddělení vodního hospodářství odboru životního prostředí a zemědělství krajského úřadu poskytlo k Vaší žádosti tři elektronické soubory ve formě tabulky programu excel (formát .xlsx), které Vám přikládáme jako přílohu této odpovědi. V poskytnutých souborech jsou zachyceny Vámi požadované informace, přičemž:

  • v souboru „Povolení k provozování – OKRESY.xlsx“ jsou jednotlivá povolení k provozování vodovodu nebo kanalizace roztřízena podle jednotlivých obcí a okresů Královéhradeckého kraje;
  • v souboru „Povolení pro město Hradec Králové.xlsx“ jsou uvedena jen ta povolení k provozování vodovodu nebo kanalizace, která se týkají území města Hradec Králové;
  • navíc přikládáme soubor „Povolení pro VaK HK_více najednou.xlsx“, ve kterém jsou samostatně zachycena souhrnná rozhodnutí, u kterých je vlastníkem společnost Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s. a provozovatelem je společnost Královéhradecká provozní, a.s.

Dne 24.01.2019 obdržel krajský úřad Vaši písemnost z téhož dne, ve které vzhledem k předpokládanému velkému rozsahu původně vyžádaných informací a administrativní náročnosti procesu spojeného s vyhledáváním daných informací upravujete Vaši žádost doručenou krajskému úřadu dne 13.01.2019 tak, že žádáte o poskytnutí výše uvedených informací pouze u platných povolení k provozování vodovodu nebo kanalizace ve smyslu § 6 ZoVaK, vydaných krajským úřadem, na základě kterých byly k 13.01.2019 provozovány vodovody a/nebo kanalizace.

Krajský úřad konstatuje, že informace obsažené v přiložených souborech vyhovují i těmto Vašim požadavkům, když obsahují pouze platná povolení, na základě kterých byly ke dni 13.01.2019 provozovány vodovody a/nebo kanalizace. Pouze upozorňujeme, že v případě, kdy je v tabulce ve sloupci „č.j. rozhodnutí“ uvedeno u jednoho povolení k provozování vodovodu nebo kanalizace více č.j. rozhodnutí, představuje níže uvedené č.j. rozhodnutí novelizaci k č.j. rozhodnutí uvedenému nad ním, aniž by však zároveň bylo toto předchozí č.j. rozhodnutí zcela zrušeno.

S pozdravem

„otisk razítka“

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Přílohy - elektronické:

  • -soubor Povolení k provozování – OKRESY.xlsx
  • -soubor Povolení pro město Hradec Králové.xlsx
  • -soubor Povolení pro VaK HK_více najednou.xlsx

Soubory ke stažení