Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

15. 5. 2018

Stavba řeší pokračování dálnice D11 od Hradce Králové severním směrem na Polsko. Spolu s úsekem mezi Hradcem Králové a Smiřicemi tato stavba odvede veškerou dopravu ze stávající silnice I/33 v úseku Hradec Králové – Jaroměř, jejíž kapacita je již zcela vyčerpána.

Dostavba D11 z Hradce Králové ve směru na Jaroměř a pevně věřím, že v budoucnosti i ve směru na Trutnov a státní hranici je naprosto klíčovou pro rozvoj dopravní silniční infrastruktury v našem kraji. Velmi často slýchávám oprávněné nářky na dlouhou dobu výstavby dálnice D11, ale minulý rok jsme otevřeli část kolem Hradec Králové, letos začínáme ve směru na Jaroměř a moc bych nám všem přál, aby už nenastala žádná zásadní překážka, která by znemožnila pokračovat ŘSD v poslední době v úspěšné přípravě a stavbě jednotlivých úseků. Nicméně pro Královehradecký kraj je zároveň nezbytné dostavět D35 z Hradec Králové do Jičína a s ohledem na pokročilou přípravu všech úseku chci věřit tomu, že se v brzké době sejdeme i u zahájení této stavby,“ řekl první náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Dálnice D11 už se stala jakýmsi synonymem pro neustále odkládané silniční stavby v Česku. Když náš kraj v dubnu navštívila vláda, apelovali jsme na ministra dopravy vdemisi Dana Ťoka a připomínali nutnost její dostavby. Otevření stavby dalšího úseku vnímám jako pozitivní krok a naději pro řidiče, že se D11 k polským hranicím podaří dotáhnout," potvrdil hejtman Jiří Štěpán.

V současné době totiž dosahují intenzity dopravy mezi Smiřicemi a Jaroměří až 17 tisíc vozidel/den. V roce 2040 se počítá s 30 až 40 tisíci vozidly/den. Neexistencí této části dálnice trpí lidé v obcích ležících na silnici I/33. Po dokončení dálnice dojde ke snížení hlukové zátěže, imisí z dopravy a vysokého rizika dopravních nehod a úrazů. Obyvatelé žijící v zástavbě, která je v blízkosti dálnice, budou ochráněni realizací protihlukových opatření, která není možné efektivně provádět na stávajících silnicích z důvodů šířkových parametrů.

Kromě dnes zahajovaného úseku dálnice D11 máme v letošním roce v plánu ještě dalších 15 kilometrů mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. V přípravě je i zbývající část dálnice k hranicím. Realizace navazujících úseků z Jaroměře do Trutnova a na státní hranici s Polskem je závislá na vydání územních rozhodnutí. Zahájení těchto dvou posledních úseků D11 předpokládáme v roce 2022,“ představil výhled dobudování dálnice D11 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Dálnice D11 je součástí české páteřní sítě, která propojuje naše hlavní město s Hradcem Králové a dále se sousedním Polskem. Její význam je však i celoevropský. Dle mezinárodní dohody totiž náleží k evropskému dopravnímu koridoru Paříž - Moskva, který spojuje západní a východní Evropu.

Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti.

Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

Začala výstavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří

D11 Smiřice - Jaroměř

délka: 7150 m

kategorie: D 27,5/120

plocha vozovek: 166 000 m2

počet stavebních objektů: 93

Zhotovitel: PORR a. s.

Cena stavby dle smlouvy: 1 497 mil. Kč bez DPH

Termín výstavby: 44 měsíců do zprovoznění