Po osmi letech začaly práce na posledním úseku D11 u Hradce Králové

22. 7. 2014

Dneškem odstartovala dostavba posledního úseku dálnice D11 do Hradce Králové. Stavbaři se na D11 vrátili po osmi letech a začnou pracovat na těch částech stavby, které jsou časově nejnáročnější. Jde především o mosty a křižovatky. Řidiči by se po novém úseku měli projet v srpnu roku 2017.

Po osmi letech začaly práce na posledním úseku D11 u Hradce Králové
Věřím, že naše ambice zprovoznit tento úsek za dva roky a za tři ho zcela dostavět bude naplněna,“ řekl na slavnostním zahájené dostavby premiér Bohuslav Sobotka. Zároveň poděkoval hejtmanovi Královéhradeckého kraje a primátorovi Hradce Králové, že dostavbu dálnice nenechali usnout. „Stavba dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové byla zahájena již v roce 1978, poslední úsek byl ale zprovozněn před osmi lety a od té doby se stavba nepohnula vpřed,“ reagoval ministr dopravy Antonín Prachař. Dokončením chybějící části dálnice v úseku Osičky – Hradec Králové v délce necelých 2,5 kilometru bude dálnice D11 dokončena až ke krajské metropoli.

Práce začnou na úsecích, které jsou časově nejnáročnější. Kromě pěti mostních objektů se jedná zejména o mimoúrovňovou křižovatku Kukleny. Ta je náročná i z hlediska organizace stavby, neboť se práce musí odehrát v takovém režimu, aby bylo možné stále zachovat provoz na silnici I/11, po které je vedena tranzitní doprava na trase Praha – Náchod.

Po osmi letech začaly práce na posledním úseku D11 u Hradce Králové

Práce na pozemcích, u nichž zatím nebylo dořešeno majetkoprávní vypořádání, nejsou technologicky složité. Ministerstvo dopravy věří, že se podaří i tuto věc vypořádat a neohrozí zprovoznění celého úseku v předpokládaném termínu. Práce budou hotovy do tří let od začátku stavby, řidiči by nový úsek dálnice do Hradce Králové měli naplno začít užívat v srpnu roku 2017. Od Hradce Králové na česko-polskou hranici pak zbývá dostavět 70 kilometrů. Další etapou je pokračování na Jaroměř.

Dálnice z Hradce Králové do Jaroměře je jednou z nejlépe projektově připravených dálnic a věřím tomu, že než bude úsek do Hradce Králové v roce 2017 zkolaudován, začne hned další etapa výstavby. Pozemky jsou vykoupeny z 92 procent, pomoci by nám měly i zákon o cenách výkupů nebo zákon o liniových stavbách, které jsou v legislativním procesu,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc. Výstavbu těchto úseků ministerstvo ve spolupráci s ŘSD postupně připravuje. Trasa povede kolem Hradce Králové na Jaroměř v dálniční kategorii jako D11 a dále jako rychlostní silnice R11 přes Trutnov na Královec, kde se napojí na připravovanou polskou silnici S3.

Se zhotovitelem stavby, sdružením firem EUROVIA CS, a.s., Metrostav a.s. a Strabag a.s. se podařilo dojednat snížení ceny u dvanáct let staré smlouvy na tuto stavbu a to o zhruba 18% na konečných 1,1 miliardy korun.