Královéhradecký kraj

Úvodní stránkaKraj a volené orgányTiskové centrumAktuality

Ombudsman přispěje ke zvýšení kvality péče v krajských nemocnicích

Poslední aktualizace: 4.3.2016 10:49

Práva pacientů krajských nemocnic ochrání nová funkce ombudsmana. Veřejný ochránce práv pacientů bude dohlížet na kvalitu péče ve zdravotnických zařízeních Královéhradeckého kraje. Bezplatná služba bude k dispozici klientům všech nemocnic Zdravotnického holdingu KHK. Nově zřízenou funkci bude zastávat MUDr. Libor Seneta.

Ombudsman přispěje ke zvýšení kvality péče v krajských nemocnicích

Zdravotnický holding Královéhradeckého kraje, který zastřešuje krajská zdravotnická zařízení, zřizuje pozici veřejného ochránce práv pacientů. Tato bezplatná služba je nově k dispozici klientům všech nemocnic holdingu – v Náchodě, Jičíně, Trutnově a Dvoře Králové nad Labem.

Ombudsman bude řešit podněty pacientů, či jejich blízkých a jeho závěry budou pro naše nemocnice cennou zpětnou vazbou. Vysoká kvalita poskytovaných zdravotnických služeb a zdravotní péče v našem regionu patří mezi naše jasně definované priority a činnost nezávislého ombudsmana k ní může přispět,“ říká Jana Třešňáková, radní pro oblast zdravotnictví.

Ombudsman bude provádět vlastní nestranná šetření a bude napomáhat zlepšení komunikace a vztahů mezi pacienty a poskytovatelem zdravotní péče v rámci zdravotnického holdingu. Klienti krajských zdravotnických zařízení u něho také budou moci získat informace o svých právech zakotvených v platné české legislativě a v Etickém kodexu Práva pacientů.

V roli holdingového ombudsmana bude působit MUDr. Libor Seneta, který současně zastává pozici zdravotnického náměstka ředitele Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje a je zkušeným lékařem s dvacetiletou praxí v různých typech zdravotnických zařízení.

Pro práci zdravotnického ombudsmana jsou podle mne podstatné nejen medicínské znalosti, ale i znalosti právní úpravy práv pacientů ve vztahu k poskytování zdravotních služeb. Věřím, že jsem i v této oblasti díky své pestré praxi dobře připraven. Navíc se už pět let v rámci své práce u ZZS KHK zabývám i stížnostní agendou a své znalosti zdravotnického práva si průběžně rozšiřuji na řadě seminářů a kurzů,“ říká Seneta.

Některé z krajských nemocnic jmenovaly již dříve své nemocniční ombudsmany. Ti jsou pacientům samozřejmě k dispozici i nadále. Holdingový ombudsman by měl být další nestrannou a dostatečně erudovanou autoritou, na kterou se mohou pacienti obrátit.

Kontaktní údaje ombudsmana spolu s pokyny pro podání podnětu jsou zveřejněny na webových stránkách holdingu www.zhkhk.cz/ombudsman.

Zdroj: ZHKHK

Autor: Martin Holek