Novinky ve vlakovém jízdním řádu od 11. prosince v Královéhradeckém kraji

5. 12. 2016

V neděli 11. prosince 2016 začne platit nový jízdní řád pro rok 2017. V Královéhradeckém kraji bude rozsah regionální dopravy prakticky stejný jako v současném jízdním řádu. K nejvýznamnějším změnám bude patřit zavedení přímého rychlíku Meziměstí – Praha, posílení přímého spojení z Hradce Králové do Solnice a více přímých vlaků z Týniště nad Orlicí do Rychnova nad Kněžnou. Nový jízdní řád bude platit až do 9. prosince 2017.

V průběhu přípravy nového jízdního řádu jsme obdrželi od zástupců měst a obcí Náchodska a Broumovska požadavek na zavedení přímého vlakového spojení do Prahy. Naší snahou je průběžně zlepšovat dostupnost veřejné dopravy a proto jsem rád, že se podařilo dohodnout s ČD technologické podmínky, které umožní zajistit toto spojení a zlepšit dopravní spojení obyvatel Broumovského výběžku,“ uvedl první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je zodpovědný za dopravu. Mimo to je podle něj vítané i posílení přímého spojení z Hradce Králové do Solnice a více přímých vlaků z Týniště nad Orlicí do Rychnova nad Kněžnou. „Tuto oblast potřebujeme pokrýt z hlediska rozvíjející se průmyslové zóny. Dojíždí nám sem hodně lidí za prací a kvalitní dopravní spojení je nutnou alternativou, pokud chceme ulevit automobilové dopravě. Pro cestující je také nesmírně pozitivní fakt, že v roce 2017 bude u nás v regionu přes 70 % vlakových spojení zajištěno novými a modernizovanými vozidly,“ doplnil náměstek Červíček.

Objednatelem regionální železniční dopravy je Královéhradecký kraj. Ročně na ni vynakládá ze svého rozpočtu asi 370 milionů korun.

Regionální vlaky ujedou v období 2017 celkem 5,35 mil. vlakových kilometrů, denně vlaky ujedou 14 654 kilometrů. Oproti roku 2016 je to mírný nárůst o 0,3 % (0,6 % v případě zohlednění předchozího přestupného roku). Celkem pojede v novém období 703 různých regionálních vlaků. V pracovní den bude vypraveno 611 vlaků, v sobotu 470 a v neděli 479. Dále na území kraje denně pojede 50 dálkových vlaků, podobně jako v současném jízdním řádu. Všechny dálkové i regionální vlaky mohou používat také zákazníci integrovaných dopravních systémů VYDIS a IREDO. Pozitivní pro osobní dopravu bude předpokládané snížení výlukové činnosti Správy železniční dopravní cesty oproti roku 2016. Hlavní stavební práce trvající dva až tři měsíce v rámci revitalizace (rekonstrukce tratě s dílčím zlepšením parametrů) se předpokládá pouze na trati 026 v úseku Bohuslavice nad Metují – Náchod – Hronov.

Pokračuje modernizace vozidlového parku. Nejzásadnější zlepšení, které již probíhá od červnové změny jízdního řádu je obnova vozového parku u rychlíků linky R10 Praha – Hradec Králové – Trutnov (Letohrad). Na každý rychlík budou nasazeny minimálně 3 modernizované vozy řady ABpee, Bpee a Bee s klimatizací, vakuovým WC a moderně řešeným interiérem. U vozů ABpee bude postupně zavedeno připojení k internetu pomocí Wi-Fi.

V roce 2017 bude v regionální dopravě vedeno 72 % výkonů veřejné dopravy novými a modernizovanými vozidly (včetně dlouhodobého pronájmu 4 vozidel řady 841 / 650 Stadler).

Změny v jízdním řádu vlaků ČD na jednotlivých tratích Královéhradeckém kraje (na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám):

Tratě 020, 021+022, 023 a 026 (Týniště nad Orlicí, Náchod, Broumov)

  •  Vzhledem k nárůstu počtu přímých spojení Týniště nad Orlicí – Rychnov nad Kněžnou – Solnice, dochází z pohledu formy zveřejňování jízdních řádů k zásadní změně. Tabulka jízdního řádu tratě 022 Častolovice – Solnice je začleněna do jízdního řádu pro trať 021 Týniště nad Orlicí – Letohrad.
  • V souvislosti se zvýšením výroby v závodě Škoda Auto a zavedením sobotních směn bude posíleno přímé spojení z Hradce Králové do Solnice. Nově doplněné osobní vlaky odjedou z Hradce Králové ve 4:31 (v sobotu), 12:41 (denně kromě neděle) a 21:07 (v sobotu). Opačně ze Solnice do Hradce Králové pojedou nové spoje v 6:20 (v sobotu), 14.20 (denně kromě neděle) a 22:20 (v sobotu). Rozšířená nabídka nad rámec roku 2016 je zatím naplánována do 10. června, další vedení bude záviset na jejím využití.
  • Večerní spojení z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí a Rychnova nad Kněžnou po 22. hodině bude nově možné i v sobotu (zatím do 10. června) vlakem 20217 s odjezdem ve 22:11. V Hradci Králové budou přípoje ze všech směrů včetně rychlíku z Prahy.
  • Díky optimalizaci oběhu souprav bude zaveden nový spěšný vlak 1861 z Hradce Králové (odj. 5:39) přes Týniště nad Orlicí (odj. 6:01) do Chocně (příj. 6:21) v pracovní dny kromě července a srpna. Tento spoj bude mít výborné přípoje: v Hradci Králové ze všech směrů (Pardubice, Chlumec nad Cidlinou, Jaroměř, Hořice v Podkrkonoší), v Týništi nad Orlicí z Doudleb nad Orlicí a v Chocni na rychlíky směr Olomouc, Praha a osobní vlak směr Vysoké Mýto.
  • Z Týniště nad Orlicí bude zavedeno více přímých vlaků do Rychnova nad Kněžnou a opačně: v pracovní dny pojede bez přestupu v Častolovicích 11 spojů, v sobotu 10 a v neděli 6. Prakticky každou hodinu tak bude zajištěné spojení Hradec Králové – Rychnov nad Kněžnou pouze s jedním přestupem.
  • Spěšný vlak 1955 odjede z Týniště nad Orlicí v pracovní dny ve 14:31 a do Letohradu dorazí již v 15:28. Současný osobní vlak (5129) má příjezd až v 15:52, takže časová úspora činí 24 minut.
  • Mírného zlepšení se dočká i trať 023 do Rokytnice v Orlických horách. Vlaky s odjezdy v 7:54 z Doudleb nad Orlicí a opačně v 9:11 z Rokytnice v O.h. pojedou nově denně v červenci a srpnu primárně pro podporu turistického ruchu.
  • Nejvýraznější změna na trati 026 bude zavedení přímého rychlíku Meziměstí – Praha a zpět, který dostal krajový název Dobrošov. Rychlík R 950 pojede z Meziměstí ve 4:26 přes Hradec Králové (5:55 – 6:08) do Prahy hl.n. (příj. 7:48). Opačně pojede R 949 v 17:07 z Prahy hl.n. přes Hradec Králové (18:51 – 19:03) do Meziměstí (příj. 20:39). Z Meziměstí do Hradce Králové pojede denně kromě neděle, opačně denně kromě soboty (kdy je zajištěn z Hradce Králové jako v současnosti přípoj do Náchoda).
  • Spěšný vlak 1744 s odjezdem ze Starkoče v 8:42 bude od května do srpna denně kromě neděle řazen ze dvou jednotek Regionova, které se v Teplicích nad Metují rozdělí na směry do Broumova a Trutnova. Bude tak zajištěno spojení z Prahy a Hradce Králové do populární turistické oblasti Adršpašských skal pouze s jedním přestupem.

Tratě 030, 031 a 032 (Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice, Hradec Králové – Trutnov)

  • Jízdní řád na trati 031 v úseku Hradec Králové – Pardubice pro rok 2017 je stabilizován v prakticky stejné podobě jako v roce 2016, kdy byly významně zkráceny jízdní doby po dokončení modernizace úseku Opatovice nad Labem – Stéblová. Další větší úpravy jízdního řádu se předpokládají až po roce 2020, kdy by měla být dokončena modernizace zbývajících úseků.
  • Mírné zlepšení bude ve špičkové dny týdne. Nový pár pátečních spěšných vlaků Sp 1849 Hradec Králové (14.26) – Pardubice (14:42) a Sp 1848 Pardubice (15.12) – Hradec Králové (15:28) zajistí posilu v nejvíc exponované době týdne. Bonusem je nejrychlejší spojení Hradce Králové a Brna v historii díky přípoji na EC 173: za hodinu a 54 minut.
  • V neděli bude upraven nynější vlak 1794 – pojede z Pardubic o hodinu dříve v 17:44 (jako Sp 1852) s přípojem od expresu 124 Radhošť.
  • Na tratích 031 a 032 bude u rychlíků a spěšných vlaků z Trutnova do Hradce Králové mírně zkrácena jízdní doba, a to průměrně o 2 minuty Tratě 040, 041, 044 a 047 (Ostroměř, Stará Paka, Hostinné, Vrchlabí, Teplice n. M.)
  • Významnější úprava bude na trati 040 v úseku Trutnov – Stará Paka. Pro zvýšení počtu přípojových návazností v Trutnově hl.n. mezi spěšnými vlaky na tratích 032 a 040, budou upraveny časy mezi Trutnovem a Starou Pakou. Spěšné vlaky s odjezdy z Trutnova hl.n. v 10:23, 14:23 a 18:23 budou mít přípoje z tratě 032 od Jaroměře, o víkendu též z tratě 045 ze Svobody nad Úpou. Opačně spěšné vlaky s příjezdem do Trutnova v 7:41, 9:35, 13:35 a 17:35 budou mít přípoje směr Jaroměř a též Svoboda nad Úpou.
  • Vzhledem ke změnám spěšných vlaků budou též upraveny některé osobní vlaky z Vrchlabí do Trutnova a přípoje v Kunčicích nad Labem Tratě 061, 062, 064 (Jičín – Kopidlno – Nymburk, Chlumec n. Cidl. – Křinec, Libuň – Sobotka)
  • Na tratích 061 Jičín – Nymburk, 062 Chlumec nad Cidlinou – Křinec a 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov – Stará Paka nedochází k žádným úpravám.

Kompletní tisková zpráva ČD je k dispozici ke stažení níže.

Zdroj ČD:

Mgr. Petr Pošta

T: 972 232 299

hot-line tiskového oddělení ČD: 724 977 822

E: press@cd.cz

Soubory ke stažení